sobota, 27 marca 2010

cytrynowy sernik z lemon curd


znalazłam ten przepis na blogu Kwestiasmaku.com i od razu wiedziałam, że MUSZĘ go urzeczywistnić:) 
Jako fan rzeczy cytrynowych wprowadziłam drobne zmiany:)

Składniki: 
 250 g serka mascarpone 
 600 g kremowego sera śmietankowego zmielonego na serniki lub twarogu (ja dałam twaróg)
 skórka z 2 cytryn (tylko żółta część) 
 1 szklanka drobnego cukru 
4 jajka 
2 cukry waniliowe
sok wyciśnięty z 1 cytryny

Dodatki: 1 szklanka kremu cytrynowego (przepis poniżej)

Przygotowanie:
 Przygotować szczelną formę o średnicy 21 cm, posmarować ją masłem i wyłożyć (dno i boki) papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 160 stopni. Kratkę ustawić w środkowej części piekarnika, a na dolną półkę wstawić blaszkę do pieczenia, do której wlać 3 szklanki wody.
Zmiksować serek mascarpone, ser śmietankowy cukier, cukier waniliowy jajka i skórkę z cytryny na gładką masę.    
Masę przelać do przygotowanej formy i wstawić do piekarnika. Piec przez 60 minut, 
Wyłączyć piekarnik i studzić sernik przez 10 minut w zamkniętym piekarniku, następnie wyjąć sernik i całkowicie ostudzić.  Polać 1 cm warstwą sosu cytrynowego, po 10 minutach można go pokroić. Można podawać z dodatkowym kremem cytrynowym.

Przepis na krem cytrynowy (2 szklanki):
• 3 cytryny (skórka i sok) ja dałam sok z 4 cytryn
• 3 jajka
• 100 g cukru
• 100 g masła (bardzo zimnego)

Przygotowanie: 
Cytryny sparzyć i wyszorować szczoteczką, osuszyć. Zetrzeć skórkę na tarce o małych oczkach. Wycisnąć sok i przelać przez sitko.
 Jajka wbić do miski i roztrzepać widelcem. Dodać sok z cytryny, skórkę i cukier, wymieszać.
 Miskę zawiesić na garnuszku z lekko gotującą się wodą i zacząć mieszać masę drewnianą łyżką. Gdy masa zacznie się ocieplać, zacząć dodawać po łyżce zimne masło. Cały czas mieszając dodawać kolejne łyżki masła, jak tylko poprzednie dawki masła roztopią się. W miarę jak masa będzie się coraz bardziej podgrzewać, masło będzie szybciej się roztapiało. Cały proces mieszania i roztapiania masła powinien zająć około 10 minut. Mieszać dale,j aż do momentu gdy masa zacznie gęstnieć (po około 5 - 10 minutach, regulując wielkość płomienia). Zestawić z ognia gdy masa zacznie gęstnieć. Zostawić do całkowitego ostudzenia.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz