niedziela, 18 kwietnia 2010

maślane ciasteczka z lemon curd

Kwaśno się dookoła zrobiło - cytryna króluje:) kontynuując różne inspiracje blogowe upiekłam cytrynowe, kruche, maślane ciasteczka z lemon curd. Korzystałam z przepisu na blogu Kuchennie, który jak się w małym krakowskim światku okazało należy do znanej mi osoby:) (ukłony na Koziorożca i jego połówki od Foki i Pingwina;)) ale do rzeczy:


Składniki na 40 dość dużych ciastek:

180 g miękkiego masła
pół szklanki cukru pudru
1/4 szklanki drobnego cukru królewskiego do wypieków (można dać ze 2 łyżki mniej, ciastka wychodzą dość słodkie) - ja dodałam pół szklanki cukru drobnego do wypieków i wyszły słodkie
1 duże jajko
1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka proszku do pieczenia - ja nie dałam - nie lubię:)
2 szklanki mąki pszennej - dałam 1,5 mąki pszennej i 0,5 mąki pszennej z grubego przemiału
1 szklanka lemon curd - przepis lemon curd

Masło ucieramy mikserem do białości. Dodajemy cukry i dalej miksujemy. Miksując dodajemy jajko, skórkę i sok z cytryny i wanilię.
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy do masy maślanej. Miksujemy.
Gotowe ciasto owijamy w folię spożywczą, schładzamy przez godzinę w lodówce. Lemon curd nałożyć do rękawa cukierniczego (ja nakładałam łyżeczką)

Przygotowujemy blachę, pokryć ją papierem do pieczenia.  Ze schłodzonego ciasta robimy nieduże kulki, układamy na blaszce w odstępach (urosną). Każde ciastko lekko spłaszczamy i robimy w nim głębokie i szerokie wgłębienie - robiłam je nakrętką od soku. Wypełniamy lemon curd (około 1 łyżeczki na 1 ciastko).
Pieczemy w temperaturze 180ºC przez około 15 minut. Studzimy na kratce.
ponieważ nie dałam proszku do pieczenia moje ciastka są bardzo kruche i nie urosły - takie właśnie lubię. 


zostało mi trochę lemon curd więc teraz jak jem ciastko to nakładam jeszcze na górę taką zimną masę:)

1 komentarz:

  1. Super muszą być z podwójną masą. Ja resztką lemon curdu przekładałam ciastka digestive. Dzięki za pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń