sobota, 24 kwietnia 2010

Kurczak w sosie cytrynowo-cebulowym

Jako fan wszystkiego co pomidorowe pewnego dnia powiedziałam -dość, czas coś zmienić! :) wybrałam więc przepis rodem z Afryki. Kurczak jest faktycznie mocno cytrynowy, aromatyczny, ale fakt, że trzeba takie potrawy lubić:)

składniki dla dwóch osób:
Pierś z kurczaka
2 cebule
3 ząbki czosnku
1 lub dwie papryki
2 limonki i 2 cytryny
musztarda Dijon albo inna równie ostra w smaku
2 suszone papryczki np. peperoncino
przyprawy - dałam czosnek niedźwiedzi i kolendre
olej

Dzień wcześniej: przygotowujemy marynatę. W misce mieszamy 2 łyżki stołowe musztardy z sokiem z limonek i cytryn, dwoma łyżkami oleju, 2 rozgniecionymi ząbkami czosnku, pokruszonymi papryczkami oraz jedną posiekaną cebulą. Porządnie mieszamy, przyprawiamy i układamy w misce kawałki kurczaka. Kroimy w piórka resztę cebul i przykrywamy nimi mięso. Wkładamy do lodówki na noc.
Na drugi dzień przekładamy do rondla, dolewamy 1-1 1/2 szklanki wody i dusimy na małym ogniu (strasznie to dziwnie brzmi bo mam kuchenkę indukcyjną ale nie wiem jaki jest synonim:)) ) aż cebula się prawie rozgotuje. Można zostawić tak jak jest - ja zdecydowałam się wyciągnąć kawałki kurczaka i zmiksować sos blenderem.
 Potrawa jest dosyć ostra z lekko kwaśnym interesującym posmakiem. Można podawać z ryżem,  ja podałam z babką ziemniaczaną (przepis na babkę)

Fotkę strzelił Zygmunt:) Przygoda z fotografią

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz