wtorek, 6 kwietnia 2010

pasztet jajeczny

 Chciałam zrobić coś niemięsnego, poza tym nie śmiałabym zrobić konkurencji dla pasztetu Babci:). Wybrałam więc pasztet jajeczny. Bałam się, że wyjdzie mdły, ale efekt mnie miło zaskoczył.

składniki:
7 jajek ugotowanych na twardo
50 dag pieczarek
duża cebula
10 dag startego sera żółtego (dałam parmezan)
szczypiorek lub cebulka zielona
kilka suszonych pomidorów
3 surowe jajka
4 łyżki śmietany
4 łyżki majonezu
pieprz, sól, gałka muszkatołowa

Pieczarki i cebulę zmiksowałam w robocie i podsmażyłam na maśle. Ponownie zmiksowałam z jajkami na twardo, serem żółtym, surowymi jajkami, śmietaną, majonezem i przyprawami. Na koniec dodałam posiekany szczypiorek i pokrojone drobno suszone pomidory. Podłużną foremkę  posmarowałam masłem  i oprószyłam bułką tartą. Piekłam około godzinę w temperaturze 200 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz