wtorek, 27 kwietnia 2010

Muffiny z różą

 Bardzo lubię konfiturę z róży - często w zimie słodzę nią herbatę. Jako że dzień był chłodny postanowiłam wypróbować przepis na muffiny znaleziony kiedyś na blogu Wasabi. Wyszły pyszne i bardzo różane. 

Składniki:
suche:
2 i 3/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżka proszku do pieczenia (dałam 2 płaskie łyżeczki i też ładnie wyrosły a nie lubię posmaku proszku w cieście)
1 łyżeczka sody oczyszczonej - nie dałam
3/4 szklanki brązowego cukru - dałam mniej a i tak wyszło bardzo słodkie.
cukier waniliowy

mokre:
- 1/2 kostki masła (rozpuszczone i ostudzone)
- 2 jajka
- 1 szklanka maślanki

nadzienie:
- konfitura z płatków róży

Piekarnik nastawiamy na 180 stopni 
W dużej misce mieszamy ze sobą wszystkie suche składniki. Następnie wlewamy do nich połączone ze sobą mokre składniki. Wszystko ze sobą mieszamy delikatnie łyżką.
Formę do muffinek wykładamy papilotkami - ja mam silikonowe więc nic nie robiłam:). Nakładamy po 1 płaskiej łyżce masy, na to 1 łyżeczkę konfitury i znów łyżkę masy. 
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 20 minut.
Po wyjęciu przestudzamy na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz