sobota, 24 kwietnia 2010

babka ziemniaczana -pyszny dodatek do obiadu

zukając czegoś co mogłoby zastąpić ziemniaki, ryż czy kaszę do obiadu natknęłam się na ten przepis na blogu Wasabi. Nie czekając ani chwili zabrałam się do roboty, nieco modyfikując przepis na własne potrzeby:)

Składniki:

1 kg ziemniaków
4 cebule
2 łyżki oleju
1 łyżka sosu sojowego
3 jajka
3 łyżki bułki tartej
2 łyżeczki suszonego majeranku
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka suszonego tymianku
2 łyżeczki soli
kilka suszonych pomidorów
pieprz do smaku
gałka muszkatołowa
plasterki masła do obłożenia wierzchu babki


Piekarnik nastawiamy na 190 stopni
Ziemniaki i dwie cebule obrałam i  zmiksowałam w robocie - wrzuciłam na sitko żeby mogły odciec z nadmiaru wody. Dwie pozostałe cebule pokroiłam w kostkę i podsmażyłam do miękkości na patelni z dodatkiem oleju. Dodałam do nich zioła, czosnek, sos sojowy i połączłam z ziemniakami.

Następnie do masy dodałam jajka, bułkę tartą, i pokrojone w kawałki pomidory. Pomieszałam i doprawiłam.
Masę przełożyłam do formy wysmarowanej wcześniej olejem i oprószonej bułką tartą.
Piecze się toto ok 2 godzin. Gdyby pod koniec pieczenia wierzch babki za bardzo się przyrumieniał, można przykryć ją wtedy folią aluminiową, zmniejszyć temperaturę do 180 stopni i w ten sposób dopiekać.

Można podawać z sosem grzybowym, pieczarkami, sosem pomidorowym, ja do tego zrobiła kurczaka w sosie cytrynowo-cebulowym:) (przepis na kurczaka)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz