piątek, 28 maja 2010

Pizza ze szparagami, gruszkami, ricottą i beszamelem

Inspirowałam się przepisem z bloga Kwestia Smaku . Niestety okazało się, że mąka, którą kupiłam niby specjalnie na pizze jest po prostu gotową mieszanką i ciasto wyszło mi ciut za wysokie - osobiście lubię takie cieniutkie płaściutkie. :)
Zdecydowałam się na beszamel a jako kolejny dodatek - zasmażane z szałwią gruszki. Wyszło pyszne, ricotta zmiksowana z ziołami i czosnkiem fajnie komponowała się ze słodkimi gruszkami. Sos beszamelowy robię inaczej więc całość jest lekko zmodyfikowana.

A więc do dzieła!

potrzebne nam są:
a. szparagi
b. sos beszamelowy
c. ser ricotta
d. dużo ziół
e. 2 gruszki, łyżka cukru, kilka listków szałwi
f. ciasto na pizze

przepisu na ciasto nie napiszę bo jak wspomniałam miałam mieszkankę:) ale w Kwestii Smaku jest bardzo fajny.

beszamel:
1/4 kostki masła
2 łyżki mąki
ok 2 szklanki mleka
gałka muszkatołowa, pieprz, sól,3 goździki

Masło rozpuścić w rondelku, dodać mąkę i mieszać, żeby się nie przypaliła, następnie stopniowo wlewać mleko i mieszać gotując aż osiągnie konsystencję budyniu. Dodać sól, pieprz, gałkę i goździki. (goździki trzeba później wydłubać)

Ser ricotta zmieszać z czosnkiem i ziołami (wydaje mi się, że panuje tu pełna dowolność- ja dałam bazylię, rozmaryn, tymianek)

ponieważ nie mam doświadczenia z białymi szparagami postanowiłam je podgotować dosłownie 5 min. Wcześniej zgodnie z zaleceniami z majowej Kuchni oraz koleżanki z pracy Oli (serdeczne Bóg zapłać:)) każdego szparaga naginałam i gdzie się złamał to młodą część zostawiałam a starszą zużyłam do wywaru na zupę. 

Gruszki  pokroiłam w plasterki i podsmażyłam na maśle z cukrem i listkami szałwii.

Gdy ciasto wyrosło, posmarowałam je beszamelem, położyłam kupki ricotty, na to szparagi i gruszki.

Miałam parmezan więc posypałam nieco na wierzch.

To moja pierwsza pizza nie z pomidorowym sosem i byłam naprawdę miło zaskoczona!

2 komentarze:

  1. Wyglada cudnie!!!
    Gruszki, ricotta i szparagi to rzeczywiscie intrygujacie polaczenie, harmonijne delikatne smaki. Tylko do beszamelu na pizzy nie moge sie przekonac..
    D.

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie też ciężko było, ale jak się go zrobi bardzo aromatyczny to dobrze smakuje:)

    OdpowiedzUsuń