piątek, 7 maja 2010

Crumble z rabarbarem i kiwi co imprezę ożywi :)

Wszędzie dookoła króluje rabarbar. Zadzwoniła rano koleżanka, że wieczorem nalot urodzinowy u innej koleżanki. Oczywiście czasu zero na przygotowania więc do głowy wpadł pomysł na jakieś owoce z kruszonką. Poszłam do warzywniaczka i natknęłam się na piękną wiązkę rabarbaru. W domu było wszystko co potrzebne więc ciasto powstało w pół godziny. Miałam dużą ilość kiwi, więc postanowiłam zrobić owocowy mix. Wyszło pyszne! Koleżanka była zachwycona! - 100 lat!

Składniki:
ok 1kg rabarbaru
5 kiwi
szklanka mąki (ja mieszam pszenną, z pszenną z pełnego przemiału)
3/4 kostki masła
4 łyżki cukru brązowego

Rabarbar obrałam i pokroiłam w kawałki i podsmażyłam na łyżce cukru. Przełożyłam do formy na tartę.
Z masła, mąki i reszty cukru zagniotłam ciasto na kruszonkę. Posypałam nią owoce.
Wsadziłam do piekarnika nagrzanego do 180st na ok 40 min aż kruszonka zrobiła się złocista. Pochłonęłyśmy od razu:)

4 komentarze:

  1. Piękna kruszonka :) Dostałaś czerwony rabarbar? Koleżanka mówiła, że na placu ibramowskim widziała, tylko, ze był po 6zł za pęczek

    OdpowiedzUsuń
  2. nie, nie obrałam go właściwie, tylko takie większe łodygi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A to i tak ładnie Ci wyszedł. Taki czerwony

    OdpowiedzUsuń
  4. wiesz co, może przez melasę? bo trochę dodałam do smażenia zamiast cukru.

    OdpowiedzUsuń